Det finns en lättläst broschyr om hur man röstar i välfärdsområdesvalet. Broschyren finns både på papper och digitalt. Broschyren är ett samarbete mellan justitieministeriet, vårt LL-Center och Selkokeskus.
Pappersbroschyren skickas till Lätta bladets prenumeranter i december. Broschyren kan också beställas gratis via en blankett som är på finska.
Beställ broschyren senast den 7 december.
Beställ pappersbrochyren här (finsk blankett)
Den digitala versionen av broschyren går att ladda ner som pdf.
Ladda ner broschyren här (pdf)
Valdagen för välfärdsområdesvalet är den 23 januari 2022.
Förhandsröstningen sker mellan den 12 januari och den 18 januari 2022.