I maj började Jolin Slotte jobba på FDUV:s LL-Center.
Slotte är författare och ska hålla kurs för andra författare i att skriva lätt svenska.
Elva professionella finlandssvenska författare ska delta i kursen.
Författarna ska skriva noveller och dikter.
Alla texter ska handla om kärlek.
Texterna ska senare samlas till en bok.
Boken kommer att ges ut på bokmässan i Helsingfors hösten 2023.
Jolin Slotte ser fram emot jobbet.
– Jag har skrivit texter på lätt svenska i flera år. Jag tycker det är roligt, men också svårt.
Det är härligt att så många andra författare nu också vill lära sig att skriva på lätt svenska.
Kärlek som tema för boken var ett lätt val. Kärlek är något som alla människor ska kunna uppleva.




















