
Det sker förändringar i ditt liv då du blir vuxen.
Du kanske funderar på hur och med vem du vill leva. Det kan handla om:
var du vill bo
vad du vill arbeta med
hurdana relationer du vill ha.
Men det kan vara svårt att på egen hand veta vad man riktigt vill eller hur man ska göra för att till exempel få ett hem som passar en själv.
Du har rätt att få hjälp med frågor som berör ditt vuxenliv.
Vi på FDUV kan stödja dig då du funderar på ett eget hem eller hurdant arbete du vill ha.
Vi kan berätta mer om hur det går till eller hjälpa dig att få kontakt med andra som kan hjälpa dig.
Det kan också vara andra frågor som du funderar över när du är vuxen. Till exempel vänskap eller kärlek eller att ta egna beslut.
Våra läger kan också vara ett sätt att få stöd för vuxenlivet. Du kan öva på att bli mer självständig, träffa nya människor och få nya perspektiv.
FDUV ger information om frågor som berör vuxenliv.
Vi ordnar också träffar med olika teman.
Här under har vi dessutom samlat länkar till information som berör vuxenliv.
Här finns också material som kan vara till hjälp då du funderar på hur du vill leva ditt liv.
Tryck på länken för att läsa mera eller ladda ner materialet:
Ta kontakt med oss på FDUV om du har frågor om vuxenliv.