FDUV startar en motionskampanj.
Vi vill uppmuntra personer med intellektuell funktionsnedsättning att röra på sig.
Kampanjen pågår tre månader, från den 1 mars till den 31 maj.
Du behöver inte vara med från början, det går alltså bra att komma med i kampanjen också efter den 1 mars.
Priser för dem som deltar
Bland alla som deltar lottar vi ut priser.
Om du deltar kan du vinna bland annat ett presentkort, ett FDUV-paraply eller duschtvål.
Vi ger också ett pris till den förening vars medlemmar rört på sig mest.
Därför ska du som vill delta i kampanjen berätta om du hör till en DUV-förening eller Steg för Steg.
Så här deltar du i motionskampanjen:
-
Rör på dig aktivt, helst varje dag.
-
Fyll i blanketten när du har rört på dig.
För varje gång du har motionera drar du ett streck.
-
Skicka in din ifyllda blankett till FDUV senast den 15 juni.
Du kan skicka blanketten inskannad per e-post till matilda.hemnell@fduv.fi eller per post.
Adressen finns färdigt på baksidan av blanketten.
FDUV betalar portot, du behöver alltså inget frimärke.

