62188.jpg

FDUV:s kansli i Helsingfors är stängt 2.2

01.02.2018 kl. 13:24
Personalen jobbar på distans på grund av strejken som drabbar kollektivtrafiken.

På grund av strejken som påverkar kollektivtrafiken håller FDUV:s kansli i Helsingfors stängt fredagen den 2 februari. Personalen jobbar på distans och nås per telefon och e-post.

Du hittar personalens kontaktuppgifter här.

Matilda Hemnell
67697_t.jpg

Följ med temakväll om intressebevakning på webben

Temakväll kring intressebevakning 19.2 kl. 18.15 sänds live.Läs mera »
67581_t.jpg

Nya webbplatsen Asumisen tekoja sprider goda boendegärningar

Boendet för personer med intellektuell funktionsnedsättning ska utvecklas och det kräver samarbete, goda exempel och att olika aktörer förbinder sig till avvecklandet av institutionerna och utvecklandet av nya boendelösningar. En ny webbplats stöder detta arbete.Läs mera »
67638_t.jpg

THL:s och FDUV:s rapport: Svenskspråkiga barn med funktionsnedsättning behöver stödtjänster på sitt modersmål

Stödtjänster på svenska är en förutsättning för barnets rätt till delaktighet.Läs mera »
67493_t.jpg

Lättläst.fi samlar info på lätt svenska

Information som tidigare funnits på Papunets lättlästa sidor hittar du nu i stället på lättläst.fi.Läs mera »
67513_t.jpg

Nytt material för minnesträning

För minnets skull är ett verktyg för minnestärning för personer med intellektuell funktionsnedsättning. Läs mera »
67494_t.jpg

FDUV:s valteser för ett funktionsrätt* Finland – kom med i kampanjen!

Vi vill se ett samhälle som bejakar och beaktar mångfald. Valteserna finns även på lätt svenska.Läs mera »
67455_t.jpg

Blogg: ”Högläsning är roligt och trevligt och avkopplande!”

Högläsning är så mycket annat än bara att någon läser och någon annan lyssnar. Veronica Andersson, ansvarig för läsombudsverksamheten på vårt LL-Center, skriver om högläsningens fröjder och möjligheter. Internationella högläsningsdagen firas i dag den 1 februari.Läs mera »
67336_t.jpg

Blogg: Alla dessa ”specialbarn” och allt hysch-hysch kring dem

Varför tänker vi så lätt att barn med särskilda behov i klassen är bort från de andra eleverna, frågar sig vår informatör Matilda Hemnell. Läs mera »
67189_t.jpg

Blogg: Har utvecklingssamarbete någon relevans?

Många kenyaner med intellektuell funktionsnedsättning lever under verkligt usla förhållanden. Kan vårt blygsamma stöd hjälpa dem? Vår verksamhetsledare Lisbeth Hemgård skriver om sina omtumlande besök till Kenya.Läs mera »