Gå till innehållet
FDUV - startsida
FDUV - startsida
SvenskaSuomeksiEnglishLättlästTalande webb
  • START
  • OM FDUV
  • NYHETER
  • KALENDER
  • VÅR TIDNING
  • LÄGER
  • VUXENLIV
  • TA KONTAKT
SvenskaSuomeksiEnglishLättlästTalande webb
  • START
  • OM FDUV
  • NYHETER
  • KALENDER
  • VÅR TIDNING
  • LÄGER
  • VUXENLIV
  • TA KONTAKT

 

Bli medlem

Beställ nyhetsbrev

FDUV

Helsingfors
Nordenskiöldsgatan 18A
00250 Helsingfors
Finland
+358 (0)9 434 23 60
fduv@fduv.fi

Vasa
Storalånggatan 60
65100 Vasa
Finland
+358 (0)6 319 56 52

Illustration på en kvinna med hulahulring och en kille med handen i byxan.

Kroppen

Alla kroppar är fina

Vi människor ser olika ut. Våra kroppar är olika.

Tänk snälla tankar om din kropp.

Kroppen är värd att tyckas om, både av dig själv och andra.

Du har rätt att njuta av din kropp. På kroppen finns många sköna ställen att beröra.

En funktionsnedsättning är inte ett hinder för att du ska få njuta av kroppen.

Du kan njuta av din kropp både när du är ensam, och tillsammans med någon du tycker om.
 

Du bestämmer om din kropp

Många tycker om att vara nära någon annan.

En del människor vill helst att ingen rör dem.

Du vet bäst vad som är bra för dig.

Det är du som bestämmer vem som får komma nära dig eller röra din kropp.

Du har rätt att säga “Nej-Stopp” om någon kommer för nära.

Du kan tänka att du har en hula-hula ring runt kroppen.

Innanför hula-hula ringen får ingen komma utan ditt lov.
 

Gå tillbaka

FDUV-logotyp.

Helsingfors

Nordenskiöldsgatan 18A
00250 Helsingfors
FINLAND
+358 (0)9 434 23 60
fduv@fduv.fi
 

Vasa

Storalånggatan 60
65100 Vasa
FINLAND
+358 (0)6 319 56 52
fduv@fduv.fi

 

KONTAKT

 

DUVNÄT

 

Om webbplatsen