Gå till innehållet
FDUV - startsida
FDUV - startsida
SvenskaSuomeksiEnglishLättlästTalande webb
  • START
  • OM FDUV
  • NYHETER
  • KALENDER
  • VÅR TIDNING
  • LÄGER
  • VUXENLIV
  • TA KONTAKT
SvenskaSuomeksiEnglishLättlästTalande webb
  • START
  • OM FDUV
  • NYHETER
  • KALENDER
  • VÅR TIDNING
  • LÄGER
  • VUXENLIV
  • TA KONTAKT

 

Bli medlem

Beställ nyhetsbrev

FDUV

Helsingfors
Nordenskiöldsgatan 18A
00250 Helsingfors
Finland
+358 (0)9 434 23 60
fduv@fduv.fi

Vasa
Storalånggatan 60
65100 Vasa
Finland
+358 (0)6 319 56 52

Illustration på två leende personer som sitter i en soffa, den ena håller handen i den andras byxor, invid står en rullstol.

Lättläst om kropp, känslor och sex

Här kan du läsa om kropp, känslor och sexualitet på lätt svenska.

Sex är en del av livet. Sex är även för personer med funktionsnedsättning.

Alla tänker olika om sex. En del längtar efter sex, andra tycker att sex är helt ointressant.

Du bestämmer själv vad som är bäst för dig.

Det är ändå viktigt att man har kunskap om sex så att man vet vad man vill och inte vill. Man ska inte gå med på sex bara för att göra någon glad.

Hur man känner i sin kropp kan förändras med tiden. Lyssna på dig själv och gör sådant med din kropp som känns skönt och rätt för just dig, just nu.

Tryck på bilderna nedan för att läsa mera.

Lättläst om kroppen.

Kroppen

Lättläst om känslor.

Känslor

Lättläst om sex.

Sex

Informationen om kroppen, känslor och sex finns också i en broschyr.

Tryck på bilden för att få fram broschyren (pdf):

Lätt om sex - kropp, känslor och sexualitet.


Broschyren har gjorts av FDUV och Kårkulla.

Texten är skriven av Anita Norrdahl, Susanne Tuure och Maria Österlund.

FDUV-logotyp.

Helsingfors

Nordenskiöldsgatan 18A
00250 Helsingfors
FINLAND
+358 (0)9 434 23 60
fduv@fduv.fi
 

Vasa

Storalånggatan 60
65100 Vasa
FINLAND
+358 (0)6 319 56 52
fduv@fduv.fi

 

KONTAKT

 

DUVNÄT

 

Om webbplatsen