FDUV är en organisation för dig som har en intellektuell funktionsnedsättning.
Vi arbetar för att du och din familj ska ha ett bra liv.
Vi arbetar för att lagar och andra beslut ska vara bra för dig och din familj, så att ni får det stöd ni behöver.
FDUV ordnar bland annat kurser och träffar för personer med funktionsnedsättning och deras familjer.
Du och din familj kan också få råd och hjälp av FDUV.
Svara på våra frågor om hur du har det
För att kunna jobba för dig och din familj på ett bra sätt behöver vi veta vad ni tycker. Därför ber vi dig svara på några frågor.
Det är frivilligt att svara.
Bland alla som svarar lottar vi ut 4 presentkort värda 50 euro styck.
Frågorna är på lätt svenska, men du kan ändå behöva hjälp med att svara.
Svara på frågorna här senast den 12 januari 2021
Du kan också be att vi på FDUV i stället intervjuar dig. Intervjuerna görs per telefon eller per videosamtal i januari.
Meddela oss senast den 21 december om du vill bli intervjuad.
Det gör du genom att ringa eller skicka e-post till
-
Annette Tallberg-Haahtela, 040 674 72 47, annette.tallberg@fduv.fi
-
eller Susanne Tuure, 0400 600 676, susanne.tuure@fduv.fi.

