Lägerdeltagare och -ledare. Fotografi.

Läger

Varje sommar ordnar FDUV läger för personer med intellektuell funktionsnedsättning.

Lägren ordnas på olika platser i Finland. De är mycket populära.

Lägren är på sommaren och kallas ibland därför för sommarläger. Ibland ordnar FDUV också läger på vintern.


Det finns många olika läger att välja mellan.

Vi har ordnat till exempel:

  • Skärgårdsläger

  • Bandläger

  • Scoutläger

  • Konstläger

  • Dramaläger

  • Hantverksläger

  • Actionläger

  • Barnläger

  • Ungdomsläger 

  • Vuxenläger


På läger bor du på en lägergård tillsammans med andra deltagare.

Lägret är ungefär en vecka långt. Under den tiden gör vi roliga saker tillsammans.

Vi bland annat äter, badar, målar, dansar, sjunger och diskuterar. Ofta åker vi också på utflykt.
 

På lägret träffar du nya och gamla bekanta

På lägret jobbar och bor assistenter som kallas för ledare.

Ledarna ser till att veckan blir rolig för alla.

De hjälper med det som kan kännas svårt och är samtidigt roliga att lära känna.

På lägren träffar du också nya vänner och gamla bekanta.


Du kan läsa om nya sommarläger i en borschyr

Vi berättar om sommarens läger i en broschyr som kommer ut i januari.

Om du är medlem i någon DUV-förening eller Steg för Steg får du broschyren hemskickad per post.

Du kan också läsa broschyren här på webben:

Lägerbroschyr sommaren 2019


Ansök om lägerplats senast den 28 februari

Om du vill delta i läger på sommaren ska du skicka in din ansökan senast den 28 februari.

Du kan be om hjälp av någon då du ska fylla i din ansökan, till exempel din mamma eller pappa.

De kan läsa mera om våra läger och hur man ansöker till dem på webben på adressen fduv.fi/lager.

 

OM FDUV

TA KONTAKT

NYHETER

KALENDER

STEG FÖR STEG

VÅR TIDNING